Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Auth0-534300

Auth0, het identiteitsplatform voor applicatieteams, heeft Lucy McGrath benoemd als eerste vicepresident Privacy van het bedrijf. McGrath is als advocaat gespecialiseerd in dataprivacy. Zij is er in haar nieuwe rol verantwoordelijk voor dat Auth0 en zijn klanten dynamische privacy-uitdagingen kunnen blijven oplossen en gebruikers kunnen blijven beschermen.
 
McGrath heeft twintig jaar ervaring in dataprivacy bij Fortune 500-merken, waaronder Thermo Fisher Scientific, Promontory Financial Group (een IBM-bedrijf), NBCUniversal, Salesforce en TJX Europe. Als vicepresident Privacy van Auth0 gaat ze de wereldwijde dataprivacyprogramma's leiden, privacy-by-design-principes verder inbedden in de producten en processen van Auth0 en werkt ze aan het vormgeven van een privacy-cultuur binnen het bedrijf en voor klanten. McGrath is afgestudeerd in informatierecht en gegevensbescherming en werkt vanuit Londen.
 
“Identity management en privacy zijn zonder twijfel onderling met elkaar verbonden, want identiteit gaat om mensen", zegt Eugenio Pace, CEO en medeoprichter van Auth0. “De diepgaande expertise van Lucy en haar uitgangspunt om de mens centraal te stellen is belangrijk voor Auth0 en zijn klanten die hun weg moeten zoeken door het complexe wereldwijde dataprivacy-landschap.”
 
Volgens Cisco’s 2021 Data Privacy Benchmark Study is het sentiment wat betreft privacywetgeving zeer positief. Investeren in privacy maakt bedrijven innovatiever en aantrekkelijker voor klanten. McGrath gaat helpen om de verbinding tussen privacy en identity management te versterken. Doel is om Auth0-klanten in staat te stellen om te innoveren in overeenstemming met bestaande en opkomende wereldwijde regelgeving zoals GDPR, CCPA en Amerikaanse privacywetten, de Braziliaanse LGPD en Japanse APPI.
 
“Het is duidelijk uit de waarden van Auth0 dat het bedrijf om mensen geeft – en dat is wat mij naar deze rol trok. De mogelijkheid om contact te hebben met een toenemend aantal klanten in diverse sectoren en regio's en om deze te ondersteunen, is heel interessant”, zegt McGrath. “Privacy is dynamisch. Het is een groot deel van mijn rol om onze medewerkers en klanten in staat te stellen om risico's te beheersen en te reageren op het tempo van veranderingen. Ik heb het geluk om te werken met een innovatieve, belangrijke technologie, met behoud van de waardigheid en het respect van de werknemers, klanten en partners die deel uitmaken van Auth0.” 
 
Lees ook
Security Operations Solutions van Fortinet reduceren detectie- en responstijd van 3 weken tot één uur dankzij AI

Security Operations Solutions van Fortinet reduceren detectie- en responstijd van 3 weken tot één uur dankzij AI

Fortinet maakt de resultaten bekend van een onafhankelijk onderzoek door de Enterprise Strategy Group (ESG). Het doel hiervan was het kwantificeren van de voordelen voor klanten van het gebruik van de security operations-oplossingen van Fortinet. De onderzoeksresultaten wijzen erop dat deze oplossingen bijdragen aan drastische verbeteringen van de1

Hoe kunnen Business Process Outsourcers data beschermen in het AI-tijdperk?

Hoe kunnen Business Process Outsourcers data beschermen in het AI-tijdperk?

Omdat Business Process Outsourcers (BPO's) het volledige potentieel van AI willen benutten, is het belangrijk dat ze nadenken over de mogelijke impact van generatieve AI op data en privacy. Zeker omdat BPO's vaak namens klanten grote hoeveelheden gevoelige informatie verwerken, van persoonlijke gegevens tot financiële transacties. Nu generatieve A1

Wyebot | AI-Driven WiFi Automation

Wyebot | AI-Driven WiFi Automation

SCOS Automation, te Hoofddorp, levert de next-generation AI-driven Wi-Fi Automation van het Amerikaanse bedrijf Wyebot Inc. Het product Wireless Intelligence Platform WIP™ levert prestatie- en betrouwbaarheidsoptimalisatie van Wi-Fi-netwerken aan IT-organisaties over de hele wereld.