Barracuda MSP Day 2022: ongeëvenaarde kansen voor MSP's

Barracuda-400300

Barracuda Networks heeft ter gelegenheid van MSP Day 2022 het rapport The Evolving Landscape of the MSP Business gepubliceerd. MSP Day is in 2018 door Barracuda in het leven geroepen om de managed services-industrie onder de aandacht te brengen en uit te dagen.

Het nieuwe rapport laat zien dat er een enorme vraag is naar managed services, waarbij de wereldwijde MSP-omzet uit diensten in 2022 met meer dan een derde zullen stijgen ten opzichte van 2021. Barracuda ondervroeg 500 beslissers en kenniswerkers van managed service providers (MSP’s) in Noord-Amerika, EMEA en ANZ (Australië en Nieuw-Zeeland), met tussen de 5 en 250 medewerkers. Uit de antwoorden blijkt dat in de verschillende regio’s vergelijkbare kansen en uitdagingen spelen als het gaat om de dienstverlening en verwachtingen door klanten.

“De thema's in het rapport van dit jaar komen overeen met wat we hebben gehoord van onze Partner Advisory Council”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux bij Barracuda. “We weten dat MSP’s sterke relaties willen met partners die ze helpen om hun klanten de beste managed security services te bieden, waarbij ze zich ook meer kunnen focussen op het welzijn van hun eigen werknemers.”

 

Enkele bevindingen uit het rapport:

  • Omzetgroei managed services in 2022 - MSP's verwachten dat in 2022 de omzet met meer dan een derde zal toenemen, met een gemiddelde omzet van $12,12 miljoen dit jaar, vergeleken met $8,93 miljoen in 2021. En hoewel managed services voor veel respondenten niet de enige inkomstenbron zijn, zit er groei in de dienstverlening. In 2021 kwam 53% van de omzet van respondenten uit services en de verwachting is dat dit in 2022 zal stijgen tot 63%. In 2021 nam het dienstenaanbod gemiddeld met vier diensten toe; in 2022 verwacht 94% van de respondenten dat hun dienstenportfolio met gemiddeld zes diensten zal toenemen.
  • Burn-out bij werknemers is een groeiend probleem en de angst voor cyberaanvallen neemt toe - MSP's zullen zich meer moeten bekommeren op het welzijn van werknemers om succesvol te blijven. Bijna een op de vijf (16%) respondenten zegt dat de gemiddelde werknemer zeer gestrest is, terwijl volgens 56% de stressniveaus ‘matig’ zijn. Verder is 80% van mening dat hun klanten zich steeds meer zorgen maken over het feit dat ze door cybercriminelen worden aangevallen en dat ze op zoek zijn naar hulp om zich daartegen te verdedigen, wat zorgt voor meer druk op MSP’s.
  • Toenemende zorgen over regelgeving en compliance - Daar komt bij dat de regelgeving op het gebied van cybersecurity zich blijft ontwikkelen en veranderen. Slechts 36% van de respondenten was ervan overtuigd volledig up-to-date te zijn en te voldoen aan deze regelgeving. Nog eens 36% is van mening dat er te veel cybersecurityregels zijn waar bedrijven aan moeten voldoen. Het is geen verrassing dat 89% van mening is dat hun organisaties meer ondersteuning en educatie over deze regelgeving nodig hebben. Het niet aanpakken van deze problemen kan uiteindelijk impact hebben op zowel de prestaties van het personeel als op de service richting klanten.
  • Bijna alle respondenten hebben meer ondersteuning nodig van leveranciers - Maar liefst 98% van de ondervraagden gaf aan dat er ten minste één gebied was waar ze aanvullende leveranciersondersteuning bij nodig hadden. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om het plannen van respons op securityincidenten (44%), hulp bij best practices voor hybride werken (50%) en marketingondersteuning (44%).

 

“De jaarlijkse MSP-dag en het rapport zijn essentieel om de zorgen en ambities van onze partners goed te begrijpen”, zegt Jason Howells, VP International Sales, Barracuda MSP. “Een van de belangrijkste dingen die we voor onze channelpartners kunnen doen, is de juiste vragen blijven stellen, zodat we weten waar ze onze hulp het meeste bij nodig hebben. De interacties die we op MSP Day hebben zijn hiervoor essentieel, omdat we daarbij de punten aan de orde kunnen stellen die in het rapport naar voren komen en handelen naar wat onze partners ons vertellen.”

 

Meer informatie:

Meer over
Lees ook
Nederlandse Managed Service Providers (MSP’s) verwachten 7 procent omzetgroei in 2023, maar de concurrentie neemt toe

Nederlandse Managed Service Providers (MSP’s) verwachten 7 procent omzetgroei in 2023, maar de concurrentie neemt toe

Barracuda Networks heeft de resultaten van nieuwe survey gepubliceerd waaruit blijkt hoe Nederlandse Managed Service Providers (MSP's) hun dienstenportfolio aanpassen om beter te kunnen voorzien in de veranderende securityuitdagingen van klanten, zoals medewerkers die op afstand of hybride werken en groeiende aanvalsoppervlak. Zo zegt 24% van de N1

ThreatSync van WatchGuard vereenvoudigt cyberbeveiliging voor incidentresponders

ThreatSync van WatchGuard vereenvoudigt cyberbeveiliging voor incidentresponders

WatchGuard Technologies lanceert ThreatSync, een uitgebreide en gebruiksvriendelijke XDR-oplossing die deel uitmaakt van WatchGuard’s Unified Security Platform. Dit biedt managed serviceproviders (MSP’s) eXtended Detection and Response (XDR)-technologie voor al hun netwerk- en endpointsecurityproducten.

WatchGuard vereenvoudigt securitybeheer voor MSP's

WatchGuard vereenvoudigt securitybeheer voor MSP's

WatchGuard Technologies kondigt enkele belangrijke vernieuwingen aan voor zijn securityplaform WatchGuard Cloud. De update bevat onder andere een nieuwe, gecentraliseerde interface en vernieuwingen op het gebied van multifactorauthenticatie (MFA) en advanced threat detection.