ESET en HackShield slaan de handen ineen voor een cyberveilige generatie

ESET-Logo400300_Transparent

 

ESET Nederland slaat de handen ineen met HackShield, dé cybersecurity game in Nederland waarin kinderen tussen 8 en 12 opgeleid worden tot Junior Cyber Agent. Binnen de samenwerking zal ESET Nederland de stichting HackShield sponsoren en daarnaast ook de primaire kennispartner worden. Samen hebben de organisaties als doel om kinderen en hun omgeving meer weerbaarheid te bieden tegen online criminaliteit en kinderen alles te leren over online veiligheid. Beide partijen zijn er van overtuigd samen een grote impact te kunnen maken dankzij de gezamenlijke kennis en het gezamenlijke bereik: Het creëren van een cyberveilige generatie.

"We zijn ontzettend blij met deze mooie serieuze partner, die vanuit intrinsieke waarde onze doelstelling deelt: het verhogen van de Security Mindset bij kinderen en hun directe omgeving." Vertelt Tim Murck, co-founder van HackShield en Chief Product Officer bij game-design bureau Flavour. "Niet alleen neemt ESET Nederland een breed netwerk mee van klanten en partners waaronder gemeenten en scholen, ook is ESET Nederland in staat om ons product inhoudelijk naar een volgend niveau te tillen. Onze gezamenlijke ambitie is hoog. Wij willen alle kinderen van Nederland de kans geven op een cyberveilige toekomst."

De samenwerking met HackShield wordt door ESET Nederland gezien als dé manier om awareness over online veiligheid te creëren binnen een brede doelgroep. Kinderen leren over online veiligheid ziet ESET Nederland als goede oplossing om structureel het probleem van cybersecurity alsmede cybercriminaliteit te tackelen.

Wat HackShield uniek maakt, is de heldenrol die kinderen wordt toebedeeld. In de game draait alles om hen, en wordt van hen verwacht dat zij hun omgeving veilig houden, ook in de echte wereld. Door iets aan anderen te leren leer je immers zelf het meest.

"Er is eigenlijk maar één duurzame manier om cybercriminaliteit écht aan te pakken, en dat is starten bij het opleiden van onze toekomstige generatie. HackShield heeft de potentie om uit te groeien tot een wereldwijd platform en heeft de meest innovatieve cybersecurity game in handen. ESET zal zich met name richten om inhoudelijk een bijdrage te leveren aan de game. Nederland heeft HackShield nodig, en we zijn trots om in die beweging, een kleine rol te spelen"

Wilt u meer weten over de samenwerking tussen ESET en HackShield, lees verder in het interview
met Dave Maasland (CEO van ESET Nederland), Tim Murck (CPO van HackShield) en Mimoent Haddouti (CISO van de Rabobank).

Lees ook
Proofpoint's 2024 Data Loss Landscape Report: onzorgvuldige werknemers zijn de grootste oorzaak van dataverlies bij bedrijven

Proofpoint's 2024 Data Loss Landscape Report: onzorgvuldige werknemers zijn de grootste oorzaak van dataverlies bij bedrijven

Proofpoint, Inc. publiceert vandaag het eerste Data Loss Landscape-rapport. Hierin staan resultaten naar aanleiding van onderzoek over hoe huidige Data Loss Prevention (DLP)-aanpakken en dreigingen van binnenuit zich verhouden tot huidige macro-uitdagingen zoals de proliferatie van data, geavanceerde dreigingsactoren en generatieve kunstmatige int1

Zerto: Afsluiten van cyberverzekeringen lastiger vanwege toenemende complexiteit en regelmaat van aanvallen

Zerto: Afsluiten van cyberverzekeringen lastiger vanwege toenemende complexiteit en regelmaat van aanvallen

Zerto, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise, ziet voor 2024 drie belangrijke trends rond cybersecurity en het dreigingslandschap. De eerste is dat de toenemende complexiteit en regelmaat van cyberaanvallen het steeds moeilijker zullen maken voor bedrijven om een goede cyberverzekering af te sluiten. De tweede trend die Zerto opmer1

Proofpoint's 2024 State of the Phish rapport: 69% van Nederlandse werknemers gokt met security van organisaties

Proofpoint's 2024 State of the Phish rapport: 69% van Nederlandse werknemers gokt met security van organisaties

Proofpoint, publiceert vandaag de tiende editie van het jaarlijkse State of the Phish-rapport. Hieruit blijkt dat meer dan twee derde (69%) van Nederlandse werknemers hun organisaties bewust in gevaar brengt. Dit leidt tot ransomware- of malware-infecties, datalekken of financieel verlies. Ondanks een lichte daling van succesvolle phishing-aanvall1