Proofpoint introduceert nieuw partnerprogramma

proofpoint

Proofpoint, een toonaangevend cybersecurity- en compliancebedrijf, introduceert zijn nieuwe partnerprogramma. Hiermee wil het bedrijf channelpartners helpen klantrelaties te verbeteren en extra sales en inkomsten te genereren. Het Proofpoint Element Partner Program is een stuk minder complex dan veel van de huidige partnerprogramma's. Via dit programma kunnen duizenden Managed Service Providers (MSP's), Managed Security Service Providers (MSSP's), distributeurs en Value-added Resellers (VAR's) het groeiende cybersecurity- en compliance-aanbod van Proofpoint inzetten om hun business op te bouwen en hun inkomsten te vergroten.

“We hebben Proofpoint Element vanaf de basis opgebouwd met behulp van uitgebreide feedback van onze channelpartners”, zegt Joe Sykora, Senior Vice President, global channel en partner sales, Proofpoint. “Veel partnerprogramma's lopen vast doordat ze onnodig complex zijn. Daarom zijn we enthousiast dat wij een vereenvoudigd, modern en duidelijk programma kunnen bieden dat echte partnerwaarde toevoegt. We investeren meer in de mensen, platforms en tools die de concurrentiepositie en kansen van onze partners versterken.”

Proofpoint Element biedt een vereenvoudigde structuur met twee niveaus, "Core" en "Elite", ieder met zijn eigen duidelijke, uitgebreide voordelen. Aan de hand van een vooraf vastgesteld pad naar de Elite-status kunnen alle channelpartners van Proofpoint hun diensten differentiëren om aan de behoeften van de markt te voldoen. Het vernieuwde programma voorziet channelpartners ook van de tools die ze nodig hebben om hun klantrelaties te verbeteren en hogere winstpercentages te behalen. Dit wordt mogelijk gemaakt door uitgebreide sales-ondersteuning, handige trainingsmiddelen, marketingontwikkeling en technische support.

  • Core: Alle channelpartners - MSP's, MSSP's of VAR's - beginnen op het Core-niveau. Zij moeten aan minimale eisen voldoen om de Core-status te behouden. Core-partners ontvangen diverse voordelen om Proofpoint-oplossingen te verkopen en ondersteunen, zoals dealregistratie, verkoopcertificeringen, technische training en beloningen.
  • Elite: Om in aanmerking te komen voor de premium status moeten Elite-partners voldoen aan hoge omzetdoelen, investeren in sales- en technische training, en actief Proofpoint-oplossingen promoten. In ruil daarvoor ontvangen Elite-partners flinke kortingen op dealregistratie, een speciale Channel Account Manager, voorrang bij de toewijzing van beschikbare marketingbudgetten en diverse andere premium voordelen. Ze kunnen ook in aanmerking komen voor een Value Incentive Rebate die is gebaseerd op toezeggingen voor omzetgroei in een gezamenlijk jaarlijks bedrijfsplan.

Partners kunnen ook overwegen zich te specialiseren in informatiebeveiliging - met een focus op producten zoals CASB, Endpoint DLP of Insider Threat Management - of Proofpoint Security Awareness-training.

De belangrijkste voordelen van het Proofpoint Element Partner Program zijn:

  • Vernieuwde kortingsstructuur en extra bescherming voor partners.
  • Partners kunnen hun eigen diensten toevoegen bovenop Proofpoints technologie om de winstgevendheid, terugkerende inkomsten en klantloyaliteit te verhogen.
  • Verbeterde tools voor partners om de efficiëntie, betrouwbaarheid en schaalbaarheid te vergroten.
  • Levering op basis van prioriteiten, zodat de implementatietijd korter wordt en de klanttevredenheid toeneemt.
  • Gespecialiseerde trajecten met meer aandacht voor partnermogelijkheden en aanvullende hulpmiddelen, waaronder toegang tot laboratoria.
  • Een team van experts om te helpen met bedrijfsplanning, klantgesprekken en de go-to-market-strategie.
  • Uitgebreide training, sales-ondersteuning en technische tools en ondersteuning.
  • Marketingondersteuning, inclusief marketingontwikkeling, zoals gepersonaliseerde content en campagnes op maat. Maar ook toegang tot Channel Account Managers, Channel Marketing Managers, Global Program Managers en Field Marketing Managers van Proofpoint die kunnen helpen de naamsbekendheid te vergroten, meer leads te genereren en de business uit te breiden.
  • Speciale A/B-omgevingen voor interne tests, training en klantdemo's.
Meer over
Lees ook
Dynatrace lanceert Partner Services Endorsement programma

Dynatrace lanceert Partner Services Endorsement programma

Dynatrace, leider in ‘observability’ en security, lanceert het Services Endorsement Program, een progamma dat Dynatrace-partners nieuwe trainingen en examens biedt, gericht op unified observability en security, AIOps en geavanceerde DevSecOps en CloudOps. Het programma is ontwikkeld door het Dynatrace ACE Services team.

LANCOM Partner Summit 2022 in teken van groei, digitalisering en digitale soevereiniteit

LANCOM Partner Summit 2022 in teken van groei, digitalisering en digitale soevereiniteit

LANCOM Systems, de Duitse netwerk- en securityspecialist, hield op 7 en 8 september zijn Partner Summit in Frankfurt. Het evenement stond in het teken van groei, verandering, digitalisering en digitale soevereiniteit. Daarnaast werden de meest succesvolle nationale en internationale partners van LANCOM in het zonnetje gezet.