Signicat kondigt overname Encap Security aan

Signicat400250

Identityspecialist Signicat neemt Encap Security over van AllClear ID. Encap Security is gespecialiseerd in Strong Customer Authentication (SCA) in de volledige klantcyclus. Het bedrijf biedt onder meer een gebruiksvriendelijke mobiele authenticatie-app. Door de overname verstevigt Signicat zijn marktpositie als expert in digitale identificatie en authenticatie.

Encap Security werd in 2006 opgericht. Het kwam voort uit een project van Noorse banken met als doel het ontwikkelen van een innovatieve oplossing voor mobiele identificatie. Klanten door heel Europa, met name in de financiële sector, gebruiken het SCA-platform van Encap voor allerlei toepassingen rondom authenticatie en security. Encap heeft inmiddels miljoenen eindgebruikers en faciliteert jaarlijks honderden miljoenen transacties.

Gebundelde expertise

Signicat en Encap werken al ruim 10 jaar samen. De overname brengt hun expertise samen. Signicat biedt nu alle technologie die bedrijven in gereguleerde markten nodig hebben voor het verifiëren van identiteiten, onboarding en authenticatie. Daaronder vallen ook digitale handtekeningen en het autoriseren van betalingen via mobiele apparaten – allemaal in lijn met de PSD2-regels voor SCA.

De technologie van Encap gaat verder dan compliance. Het bedrijf gebruikt authenticatie als instrument om de klantervaring te verbeteren en waarde toe te voegen. Zo stelt de Encap-dienst Anonymous ID eindgebruikers in staat om het onboardingproces te pauzeren en later te hervatten, wat voorkomt dat mensen afhaken. Recovery of Authentication Profiles vereenvoudigt de overstap van een oud naar een nieuw apparaat.

Voorsprong op de markt

“Encap Security was zijn tijd ver vooruit toen het werd opgericht”, zegt Asger Hattel, CEO van Signicat. “Het was al bezig met mobile-first authenticatie lang voordat smartphones mainstream werden, en heeft nog steeds een voorsprong. Samen met Encap bieden we een zeer gebruiksvriendelijke, wachtwoordloze oplossing die consumenten en bedrijven beschermt tegen cyberrisico’s en fraude. Met deze overname zetten we een grote stap in onze strategie om Signicat te positioneren als leider in mobiele identiteiten en authenticatie.”

“Signicat en Encap Security hebben veel meer gemeen dan onze Noorse roots”, zegt Johan Sörmling, CEO van Encap Security. “Beide bedrijven bieden hun klanten de best mogelijke gebruikerservaring, zonder compromissen op veiligheid. Veel Europese bedrijven willen de impact van de SCA-regels op de klantervaring minimaliseren. Wij denken dan ook dat deze propositie op het juiste moment komt.”

Meer over
Lees ook
FortiGuard Labs signaleert minder ransomware, wel meer gerichte aanvallen met grotere impact

FortiGuard Labs signaleert minder ransomware, wel meer gerichte aanvallen met grotere impact

Fortinet heeft zijn laatste editie van zijn halfjaarlijkse Global Threat Landscape Report van FortiGuard Labs gepubliceerd. In de eerste helft van 2023 constateerde FortiGuard Labs een afname van het aantal organisaties die ransomware detecteerden, significante activiteit van advanced persistent threat (APT)-groepen en een verschuiving in de MITRE1

Security Operations Solutions van Fortinet reduceren detectie- en responstijd van 3 weken tot één uur dankzij AI

Security Operations Solutions van Fortinet reduceren detectie- en responstijd van 3 weken tot één uur dankzij AI

Fortinet maakt de resultaten bekend van een onafhankelijk onderzoek door de Enterprise Strategy Group (ESG). Het doel hiervan was het kwantificeren van de voordelen voor klanten van het gebruik van de security operations-oplossingen van Fortinet. De onderzoeksresultaten wijzen erop dat deze oplossingen bijdragen aan drastische verbeteringen van de1

Hoe kunnen Business Process Outsourcers data beschermen in het AI-tijdperk?

Hoe kunnen Business Process Outsourcers data beschermen in het AI-tijdperk?

Omdat Business Process Outsourcers (BPO's) het volledige potentieel van AI willen benutten, is het belangrijk dat ze nadenken over de mogelijke impact van generatieve AI op data en privacy. Zeker omdat BPO's vaak namens klanten grote hoeveelheden gevoelige informatie verwerken, van persoonlijke gegevens tot financiële transacties. Nu generatieve A1